Sunday, February 11, 2007

!!!!داریوش ترسو

سلام
دیروز شبکه 4 لطف کرده بود و بخشهای آخرین فیلمی که از اسکندر مقدونی ساخته شده رو گذاشته بود البته کار قشنگی که کرده بود این بود که نقد هم کردن.
حالا مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که تو این فیلم یه کم فقط یه کم تاریخ کشور ما رو تحریف کرده بودن. مثلا داریوش سوم که در این حمله کشته شد رو لباس عربی پوشونده بودند و یه آدم لاغر اندام بد قواره!!! نشونش داده بودند در حالی که اصلا همچین چیزی رو تاریخ نمیگه*.
و خیلی ناراحت کننده این که وقتی اسکندر به داریوش میرسه و میخواد که بجنگه داریوش فرار میکنه و سربازهای اسکندر به دنبالش میرن و میکشنش. جلل خالق اگه شما مطلب سرباز ایرانی رو تو وبلاگ میثم بخونید میبینید که "ژوستی نین" امپراطور روم در مورد سرباز ایرانی چی گفته اون وقت شاه ایرانی فرار میکنه!!!! برای من که قابل قبول نیست چون سرباز از شاهش چیز یاد میگیره. حالا اینا چی میگن!! من که نمیفهمم.
حالا داری مطلب رو!!! اینا چه قشنگ این اسکندر خونخوار و عیاش رو بزرگ کردن "مثل یه سرباز تو جنگ مرد".
در حالی که این رو دیگه میدونیم که اسکندر از زیاد خوردن شراب تب کرد و مرد نه مثل یه سرباز.
آقا جون میدونی چیه وقتی ما خودمون نمیتونیم واسه خودمون فیلم بسازیم اونا میسازن اینجوریشم میسازن دیگه.

* توضیح: در دربار ایران باستان کسانی که از نظر هیکل و لاغری و چاقی متناسب نبودن رو تو دربار بهشون کاری نمیدادند و خارج از دربار به کار گرفته میشدند. و در عوض آدمای تراشیده و خوش هیکل رو که در اصطلاح اون موقع بهشون "بی بار" میگفتند در دربار کار میکردند (که این کلمه توسط اسارای ایرانی اسیر در روم به رومیها منتقل شد و کلمه امروزی "باربی" در حقیقت ایرانیه) حالا شما بگید تو درباری که کارگرهاش یا وزیرانش یا... اینجورین شاه میتونه اون جوری باشه؟

9 comments:

Anonymous said...

salam nassere bozorgvar va maysame aziz
khoobid?
webloge jadid ro behetoon tabrik migam.

migam shoma 2 ta ba ham ke mishid chi kara nemikonid.!!??

Anonymous said...

سلام
اولا خونه نو مبارك
دوماخيلي وقته سر نمي زني
سوما خيلي متاسفم

Anonymous said...

سلام
راستش من بارها به آدرس شبکه های مختلف سیما پیام دادم که چرا باید آنوری ها اینقدر درباره ی تاریخشون فیلم بسازند تازه درباره ی افسانه هاشون هم همینطور ولی پارسیان از این کار پرهیز کنند.البته یه دلایلی بعدها به دستم رسید که:نشان دادن شرایط ایرا قبل از اسلام بد آموزی دارد!!!!!!!!!!!!!!!!ما باید به مسائل دیگری بپردازیم
پس بابا این بچه ای که تازه به خودش اومده چه جوری بفهمه اصلش به چی برمیگرده.البته الان به متابهای تاریخ و مدنی ابتدایی تا آخر راهنمایی برمی گرده.یه تاریخ تکراری و خسته کننده.اما حالا خیلی پیشرفت کردند دارند اسامی ایرانیان باستان را جوری حفظ میکنند.مثلا اسم سورنا سردار ایرانی که در حمله ی اسکندر شجاعتها به خرج داد کافیه که روی ماشین ساخت وطن بزارند!!!!!!!!!!خب بازم جای شکرش باقیه.یواش یواش ان شاءا... در آینده ای دور اگر بچه های ما ایرانی بودنشون یادشون نرفته باشه به فیلم هم از گذشتگانشون میسازند.راستی ای کاش از شاهنامه هم فیلم میساختند تا اینقدر غربی ها پز افسانه هاشون رو ندهند.افسوس که تمام ارزشهامون داره رنگ می بازه!!!واقعا برای خودمون متاسفم.کجایید ای ورجاوندان

Anonymous said...

به نام خدا
سلام
منزل نو مبارک
ممنون که آدرس دادید
ببخشید که بدون گل و شیرینی خدمت رسیدم اما خوب شما به گل بودن خودتون ببخشید
من و ساحل دفعه قبل هم اومدیم اما نتونستیم نظر بدیم الان ظاهرا میتونم نظر بدم
التماس دعا

Anonymous said...

وب زيبايي داري،واسه دونستنه واقعيت ها خودمون بايد بجنبيم.تازه خدا رو شكر كن اونا ساختن وگر نه ...
خوشحال مي شم بهم سر بزني

Anonymous said...

سلام
از حضورت و تبریکت ممنون.اما آقا ناصر من منظورتون رومتوجه نشدم.من الان تو اون موقعیت قرار گرفتم آن هم ناخواسته! نمی دونم قسمتم چیه .پس بازم برام دعا کنید تا درست تصمیم بگیرم.

Anonymous said...

وبلاگ زيبايي ساخته ايد تبريك ميگم
اگه يه خورده هم به فكر چشمهاي ما باشي ممنون ميشم آخه سن وسالي ازمون گذشته مثل شما كه جوون نيستيم بتونيم اين خط ريز رو روي زمينه سياه بخونيم

Anonymous said...

سلام

Anonymous said...

وبلاگتون قشنگه
خیلی
تازه پیداش کردم